Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2013

Αγορά υπολογιστή

Πρόσφατα χρειάστηκε να αγοράσω καινούργιο υπολογιστή γιατί ο παλιός δεν άντεχε
άλλο. Προσωπικά ,όπως έχω πει και σε προηγούμενη ανάρτηση, θα προτιμούσα να πάρω
έναν σταθερό υπολογιστή με γρήγορο επεξεργαστή, αρκετή μνήμη,μεγάλο σκληρό δίσκο,
καλή κάρτα γραφικών, με όλα του τα παρελκόμενα (κάμερα,μικρόφωνο,ηχεία κτλ) και με
δυνατότητες διασύνδεσης με όλες τις συσκευές που έχω (τηλεράσεις, βιντεοκάμερα,
κινητά τηλέφωνα, κάρτες μνήμης). Δυστυχώς όμως ο σταθερός υπολογιστής έχει ένα πρόβλημα
αξεπέραστο: δεν μετακινείται. Και στη φάση που είμαι η μετακίνηση (αν και όχι τόσο εκτός
σπιτιού) τουλάχιστον από δωμάτιο σε δωμάτιο μέσα στο σπίτι είναι πάρα πολύ σημαντική.

Πηγαίνω λοιπόν στη δεύτερη επιλογή μου: ένας φορητός υπολογιστής με όλες τις
δυνατότητες που θα ήθελα να έχει ένας σταθερός υπολογιστής. Διαπιστώνω ότι το κόστος
είναι πάρα πολύ μεγάλο. Τόσο που να με βγάζει προσωπικά εκτός προϋπολογισμού( η τιμή
ξέφευγε πάνω από τα 1500ευρώ στα τέλη Δεκεμβρίου 2011)

Πηγαίνω λοιπόν στην τρίτη επιλογή μου (όπως οι περισσότεροι) συμβιβασμός. Τι είναι το καλύτερο
που μπορώ να αγοράσω με τα χρήματα που μπορώ να διαθέσω; Θα χρειαστεί να βάλω σε μια σειρά τις προτεραιότητές μου:
1) Δυνατότητα μετακίνησης - Άρα φορητός υπολογιστής
2) Γρήγορος αλλά φθηνός επεξεργαστής - Άρα όχι και το τελευταίο μοντέλο. Κάποιο που να είναι
   περίπου 1 χρόνο παλιό οπότε θα έχει δοκιμαστεί αρκετά ώστε να θεωρείται αξιόπιστο (κατέληξα
   σε intel core i3)
3) Αρκετή μνήμη - 2GB ήταν το λογότερο που κυκλοφορούσε και 6GB το μεγαλύτερο (οπότε 
    κατέληξα στα 4GB με τη δυνατότητα να την αυξήσω αργότερα αν χρειαστεί)
4) Μεγάλος σκληρός δίσκος - 500GB μου φάνηκαν αρκετά, όχι ότι δε θα γεμίσει κάποια στιγμή, αλλά
   μια κι έχω κι έναν εξωτερικό σκληρό 1TB δεν πιστεύω ότι θα αντιμετωπίσω αποθηκευτικό  
   πρόβλημα. (Αν βέβαια δεν είχα εξωτερικό σκληρό δίσκο θα αναγκαζόμου να βάλω σκληρό δίσκο
   τουλάχιστον 1TB)
5) Κάρτα γραφικών - Σίγουρα όχι ενσωματωμένη γιατί αν ζοριστεί λίγο επιβραδύνει πολύ τον
   υπολογιστή.  Αποφάσισα για πρώτη φορά να βάλω ανεξάρτητη κάρτα γραφικών με δική της
   μνήμη 1GB.
5) Παρελκόμενα - Το καλό με τα laptop είναι ότι έχουν στάνταρ σχεδόν τα πάντα : ηχεία,
   ενσωματωμένη κάμερα με μικρόφωνο( υπήρχαν και φθηνότερες λύσεις αλλά προτίμησα μια στα
   2MP ανάλυσης γιατί υπάρχει μεγάλη διαφορά ποιότητας)
6) Δυνατότητες διασύνδεσης - Σίγουρα μια υποδοχή για εξωτερική οθόνη ή βιντεοπροβολέα, σίγουρα
   μια θύρα HDMI (για να βλέπω τις ταινίες μου στην καινούργια LED τηλεόρασή μου), αναγνώστη
   καρτών μνήμης (για να περνάω εύκολα τις φωτογραφίες από κάθε φωτογραφική μηχανή), υποδοχές
   για εξωτερικό  μικρόφωνο και ακουστικά, υποδοχή για καλώδιο δικτύου, bluetooth, wifi και
   οπωσδήποτε πολλές θύρες usb γιατί μου έτυχε πολλές φορές να χρειαστεί να συνδέσω ταυτόχρονα
   πάνω από τρεις συσκευές( 4 θύρες usb ήταν το μέγιστο που βρήκα 2 usb3 και 2 usb4, αλλά θα
   πλήρωνα και κάτι παραπάνω αν έβρισκα με περισσότερες)
7) Διαστάσεις, βάρος και αυτονομία - Όχι netbook, είναι πολύ μικρό για κύριος υπολογιστής. Όχι
   πάνω από 17 ιντσών, είναι πολύ βαρύ για να μετακινείται. Άρα κάτι στις 15 ίντσες. Όσον αφορά
   στην αυτονομία όσο μεγαλύτερη γίνεται ( αυτός που πήρα τελικά έχει πάνω από 4 ώρες)

Έχοντας όλα αυτά στο νου μου πήγα στο επόμενο βήμα: το ψάξιμο. Μπήκα λοιπόν σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρονικά καταστήματα που ξέρω και σύγκρινα τιμές και πλήθος επιλογών. Είχα πολλές επιλογές κάτω από τα 800ευρώ τα οποία είχα ορίσει σαν όριο στον προϋπολογισμό μου. Κατέληξα στο e-shop. Επισκέφτηκα κι ένα φυσικό κατάστημα για να τα δω από κοντά και διαπίστωσα ότι υπάρχουν και αρκετά ακόμα μοντέλα που δεν τα είδα στο internet. Αυτό που πήρα τελικά είχε όλα τα χαρακτηριστικά που προανέφερα και κόστισε 570ευρώ. Δεν ξέρω αν σας φαίνονται λίγα ή πολλά
πάντως εγώ είμαι πολύ ευχαριστημένος από την αγορά μου.

1 σχόλιο: